Upon A Burning Body – Red.White.Green

• Čtvrtek, 10 Květen 2012 19:55
  • Napsal(a) Jonathan
Rate this item
(6 hlasů)
Upon A Burning Body Upon A Burning Body Red.White.Green

Tento rok všechny kapely shodly, že nás zasypou novým materiálem a nechají nás se v něm topit. Musím uznat, že nějaké jsou méně očekávané, nějaké více, a právě Upon A Burning Body se řadí k těm více očekávaným.

UABB je kapela, která nemá za sebou zrovna hudební historii, ale ovšem nebála se na sebe upozornit brutálním albem The World Is Ours a trhala rekordy a ovace. Jako správní hudbodárci nezaháleli a hodili nás po dvou letech – tedy l.p. 10. 4. 2012 do jámy lvové spolu s jejich novým dlouhohrajícím nosičem Red.White.Green. a to vše pod hlavičkou Sumerian Records.

Počasí nám přeje, a proto se právě tato smečka ze San Antonia na rozpálené dny hodí jako zadek na hrnec, kdy vás nebaví absolutně nic a rádi vypnete a vydechnete. UABB je kapelou, která si rozhodně nebere servítky s ničím (jako např. poslední fail s Attack Attack! a jejich plagiátorskou „flou“) a nenechají nikoho jen tak klidným. Znáte takové to ticho před bouří? Ano?! Tak bohužel – zde se nic takového neděje. Kapela vás vtáhne do více jak třicetiminutového hudebního masakru, z kterého není uniku dřív, než se vám vypne stopáž.  Skladby působí velmi uhlazeně a v tomto žánru, kdy máte za to, že deathcore je mrtvý (je, a ne že ne!), si stejně řeknete po poslechu prvních dvou skladeb: „…sakra, já tomu dám šanci. Má to koule! A jaký!“ Kapela očividně si mezi sebou velmi rozumí, protože důkazem jsou výborné přechody, pasáže, při kterých máte chuť vzít ledničku a prohodit jí oknem a řvát na lidi z okna obnažený a počmáraný lihovým fixem.

Abych jen neopěvoval samou kvalitu – ano, jediné co mi tam trošku vadí, že tam jsou opět breakdowny. A někdy až moc, ale to holt dneska už k tomuto žánru patří a člověk si prostě na to zvykne a nebo ne. Jak jsem již psal, technologická část alba je naprosto zmáknutá na jedničku. Přesné a hutné kytary, sólíčka s temným feelingem, breakdowny, které se s ničím nepářou a velmi rytmické bicí, a to se klidně vsadím, že vaše nohy nenechají na pokoji v nejednom MHD. Abych nezapomněl na Dannyho vokály, ty patří k těm silnějším na nynější „scéně“ a budí respekt a to místy i zpívané podklady. Tak to má být. Proč se s něčím párat, když do toho můžu vložit celou svojí podstatu.

Já dávno už se neřadím mezi přední fandy těchto brutalit, ale musím uznat, že tato kapela je na svém písečku velmi dobře umístěná a nenechá si šlapat po svých bábovičkách. Mají potenciál, umí se projevit a jejich hudba je energická. Samá pozitiva. Za mě ano a potěšili mě velice! Ten kdo neměl tu čest, rozhodně se s těmito „mafiány“ dejte do křížku a nechte se podmanit jejich křikem, který volá po krvi.

Additional Info

• Název alba: Red.White.Green
  • Datum vydání: 12. 4. 2012