Adestria – Chapters

•
  •
  • Video

Nicneříkající jméno producenta Nick Sampsona je zřejmě zárukou kvality. O tom vědí svoje Asking Alexandria nebo Of Mice and Men. Tenhle pán je vystřelil na Zemi ve zlatém prezervativu s metalovými vroubky a jahůdkovou příchutí. O to samé se pokusil v případě kapely Adestria. Dnes už jsme zvyklí, že z debutových kinder vajíček mnohdy vyskakují překvapivě dobře spravené věci a album Chapters je krásným příkladem takovéhoto fungujícího celku.

Metalcore/posthardocore – tisíckrát skloňovaná slova v dnešním hudebním průmyslu. Člověk pomalu ztrácí chuť kliknout na tlačítko play, protože očekává stereotypní hnědohnědý průměr. U této kapely však odbočujeme trochu jiným a invenčním směrem. Musíme především vyzdvihnout zpěvy. Málokdy se stane, že zpěvák je výborný jak v screamu, tak i v čistých vokálech. Chapters jsou naprůměrně dobře zazpívané v obou směrech. V čistých zpěvech má zpěvák Max trochu podobný hlas jako zpěvák z Emery, nicméně, kdo by se styděl za tak úžasnou barvu hlasu. Feater Tyler Smith z The World Alive hostuje v tracku Whiskey For The Soul, Scott Barnes z In Fear and Faith si zase zanotuje ve Scarlet Letter. Dvě zpěvácké hvězdičky si podle mého názoru vzali Adestria na výpomoc pouze kvůli lepší propagaci alba, což nebylo vůbec zapotřebí, na druhou stranu, už tak výborně nazpívanému albu přidávají hosté určitý element originality. Cit pro vyvážení screamu a čistých zpěvů je jednoduše absolutní.

Povinnost dostat do alba nějaký netypický prvek je splněna a na Chapters se objeví různé syntetické vyhrávky, klavíry a občasně zaslechneme i mixážní pultík. Takto příjemné vsuvky obohacují písně o zvláštní feel, který dělá na albu opravdu hodně. Kytary jsou klasicky metalcorové, bicí lehce syntetizované, ale sedí a ladí.

Další velice silnou stránkou Chapters jsou texty. Slečny ze Sputníku píšou, že je to pouze nesmyslný balast, ale samozřejmě, kdo nehledá významy, ten neporozumí. Symbolika a lehce lyrický nádech volených slov je podle mého názoru více než pochopitelný. Například v písni Scarlet Letter je symbióza hudby a textu unikátní.

Musím uznat, že kluci z Adestria vyplodili velmi chytlavou záležitost a opravdu jsem dlouho neslyšel nic kvalitnějšího, protože žádná z písní není obyčejná a všechno mezi sebou nekompromisně dobře funguje. Placka Chapters se tedy od prvního poslechu zařadila do mé hudební knihovny.

90%

Další informace

• Název alba: Chapters