• Středa, 15 Únor 2012 16:24
  • Napsal(a) Tony
Rate this item
(13 hlasů)
Attack Attack! Attack Attack! This Means War

...start the revolution, start the revolution!

Těmito slovy začíná, alespoň pro mne, jeden z nejočekávanějších projektů letošního roku. Tím není nic menšího než nejnovější počin od amerických Attack Attack! Nové album nesoucí název This Means War přistálo na pulty, ať už kamenných či virtuálních obchodů, 17.1.2012 a po výborné předchozí desce jsem očekával jen to nejlepší. Jedná se opravdu o revoluci, jak to naznačuje úvod první skladby?

V porovnání s předchozí tvorbou rozhodně ano. V loňském roce se na dlouhou dobu zavrtal do mého přehrávače červencový singl s názvem Last Breath, který již velké změny avizoval. Tuto výbornou skladbu jsem bohužel na desce hledal marně. Při prvním poslechu se ve mně navíc dralo na povrch čiré zklamání. Něco natolik diametrálně odlišného od předchozí tvorby jsem ani v nejmenším nečekal.  Předchozí deska, která je povinností pro každého odvážného posluchače, byla naprosto schizofrenní, úchylně barevná a na LSD ujíždějící záležitost. Díky tomu se mi nesčetněkrát nevědomky podařilo rozesmát okolo projíždějící řidiče epileptickým poskakováním v rytmu skladby Shut Your Mouth. V tomhle směru však čtveřice z Ohia zařadila zpátečku a tuhle "funky" náladu z alba vyřadili. Na jednu stranu je to škoda, přece se jen blíží ta dlouho očekávaná apokalypsa, a tak by se něco veselého na zpříjemnění nálady hodilo.

Ostatní změny naštěstí albu sluší, a to moc. Zvuk kytar šel o notný kus níže, a deska tím dostala o poznání hrubší zvuk. Také, pro někoho otravné auto-tune vokály z alba zmizely a na řadu se dostal frontman Caleb Shomo, jenž si na bedra mimo jiné přidal i čistý zpěv. V lednu vyšel také videoklip ke skladbě The Wretched – ta byla vybrána více než s rozumem, jedná se rozhodně o nejchytlavější kousek z celé desky. Za zmínku rozhodně stojí i fakt, že vše bylo nahráváno v domácím studiu již zmíněného vokalisty a následně vyšla jako již tradičně pod vlajkou labelu Rise Records. Attack Attack! na mě zkrátka vyklopili fůru něčeho, čemu se v odborných kruzích přezdívá "náser jako svině".

Jak se tedy na This Means War dívám po mírném počátečním zklamání nyní? S každým dalším poslechem se mi zarývá hlouběji a hlouběji pod kůži. To, co se zdálo zpočátku beztvaré, se najednou odhaluje v propracované křivky, a tam, kde se vytratila dřívější chlapecká nerozvážnost, přišla na řadu řemeslná zručnost. Attack Attack! zkrátka nejsou žádní troškaři a když jsou v plánu změny, tak hezky od základu. Nemůžu vám doporučit nic jiného, než se pohodlně usadit a nechat se touto náloží pohltit stejně jako já.

...and now? Start the revolution!

Additional Info

• Název alba: This Means War