Are Those Your Friends - Lambs Turn Into Lions

•
  •
  • Video

Let It Burn Records nám v redakci opět udělali radost a nechali nás ještě před oficiálním releasem sosnout album s názvem Lambs Turn Into Lions od hannoverských Are Those Your Friends. Z Dolního Saska pocházejí dvě slavné osobnosti: první je Karl Klindworth, hudební skladatel a virtuóz, druhou je Fritz Haarman, jinak také přezdívaný jako „Řezník z Hannoveru“. Otázka je, kým se pánové při komponování svých balad nechali inspirovat?

Pod nálepkou Acuity.Music, což je subdivize od mateřských Let It Burn, vznikly nedávno dva videoklipy, které uvedly debutové album Lambs Turn Into Lions. Už jenom názvy songů Unleash The Fury a  Bloodbrothers vypovídají o tom, že ATYF nejsou žádná chrastítka a nebojí se pořádně opřít do svých instrumentů.  Kombinace metalcoru a punkrocku kapele zajišťuje neotřelý sound doplněný burácivým řevem Jana-Hendrika Boera, který příjemně pálí v uších. Čisté vokály jakoby vypadlé z huby "Alexisonfajrům" osvěžují kytarový ryk a vytvářejí tak velice zapamatovatelné a chytlavé pasáže. Na ATYF se mi líbí jedna věc – to, že se nebojí střídat hrubě laděné a energické časovky s těmi klidnějšími a nevzniká při tom nepobíratelný guláš. Ba právě naopak, punkmetalová košile sluší albu převelice a je tedy příjemná svým nežánrovým vzezřením. Od obratných bicích se dočkáváme sypaček, breakdownů a dokonce i doprovodného zpěvu.

Po textové stránce je Lambs Turn Into Lions propracované a texty jednotlivých písní spolu určitým způsobem souvisejí. Koncept se točí kolem každodenního boje se životem, ale je cítit i vliv toho, že kluci z ATYF se znají od malička a nechávají si tak místo pro svoje osobní vzkazky.

Z alba mám i po patnáctém poslechu svěží pocit, proto budu hodnotit výš, než jsem zvyklý. Lambs Turn Into Lions vychází v elektronické podobě 30. září na Acuity.Music, oficiální vydání je naplánované na 7. října, tak buďte ve střehu, tohle si přece nemůžete nechat ujít. 80%

Další informace

• Název alba: Lambs Turn Into Lions
  • Datum vydání: 30. 9. 2011